...

اتحاد بین مشاغل محلی و کسب و کار نوین

اتحاد بین مشاغل محلی و کسب و کار نوین

نوشته شده توسط: وامسی

تاریخ انتشار: 10 اسفند 1401

تعداد بازدید: 937

کسب و کار نوین امروزه مبحث بسیاری از فروشگاه های اینترنتی و فیزیکی است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. شاید با خود فکر کنید که چه مشاغلی می توانند در دسته بندی انواع کسب و کار نوین جای بگیرند. در واقع باید گفت که مشاغل خاصی در این دسته بندی جای نمی گیرند بلکه این مشاغل باید دارای ویژگی هایی باشند که بتوانند در دسته بندی انواع کسب و کار نوین جای بگیرند. شاید بسیاری از شما این جمله بیل گیتس را شنیده باشد که می گوید: «در آینده دو نوع کسب و کار بیشتر وجود ندارد: 1) کسب و کار های اینترنتی 2) کسب و کار هایی که دیگر وجود ندارند.» در واقع این صحبت بیل گیتس به این موضوع اشاره دارد که تمامی حوزه های فروش و کسب و کار ها باید به دنیای فروش اینترنتی روی آورند.
این جمله به این معنی نیست که کسب و کار های محلی اگر به صورت فیزیکی کار کنند نمی توانند به مسیر خود ادامه دهند. در واقع هر کسب و کار نوین علاوه بر اینترنتی بودن می تواند به صورت حضوری نیز به فعالیت خود ادامه دهد. اما امروزه بسیاری از مشاغل و کسب و کار های محلی و خرد توانسته اند به دنیای انواع کسب و کار نوین وارد شوند. در واقع آنلاین شاپ هایی که شما در شبکه های مجازی مشاهده می کنید نمونه های عینی و ملموسی از انواع کسب و کار نوین محسوب می شوند. شاید با خود فکر کنید که برخی از آن ها موفقیت های بسیار زیادی ندارند و نتوانسته اند اعتماد مشتریان را به خود جلب کنند. در واقع یکی از راز های موفقیت کسب و کار نوین این است که شما باید ابتدا اعتماد مشتری را جلب کنید و سپس بتوانید با تکنیک های اصولی و صحیح مشتری را نسبت به خود وفادار کنید.
برای مطالعه ی بیشتر :"راهنمای خرید تلویزیون"
عدم ورود به دنیای کسب و کار نوین
اما شاید با خود فکر کنید که چگونه یک شغل محلی تبدیل به یک کسب و کار نوین می شود؟ صاحبان این مشاغل باید چه تغییراتی در استراتژی ها و دیدگاه های خود به وجود آورند تا بتوانند در این زمینه موفق عمل کنند؟ و سوالات دیگری که ممکن است در این زمینه به ذهن شما برسد. یا اینکه کسب و کار نوین چه مزایا و محدودیت هایی دارد. آیا هم حوزه شدن یک کسب و کار نوین و محلی تاثیر مثبتی بر روی فروش داشته است یا خیر؟ همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم در دنیای دیجیتالی امروزه تنها مشاغلی شانس بقا خواهند داشت که به اینترنتی شدن گرایش بیشتری دارند. در واقع اگر شما به عنوان یک صاحب کسب و کار به دنبال سود و فروش بیشتر هستید، یکی از روش های قطعی و مطمئن، اینترنتی شدن کسب و کار شما است. البته این به معنی صرفا آنلاین یا دیجیتالی کار کردن نیست اما مسلما روشی قطعی برای موفقیت بیشتر است.
یک مثال ساده برای رونق و البته اهمیت رونق کسب و کار نوین برای شما می آوریم. زمانی که اپیدمی کرونا فراگیر شد، تنها مشاغلی پایدار و با ثبات باقی ماندند که پیش از این به دیجیتالی شدن شغل خود فکر کرده بودند. اصولا این مشاغل یا دارای سایت های فروشگاهی بودند یا اینکه در فضای مجازی دارای پیج یا کانال بودند. هر لحظه ممکن است نه تنها کشور شما بلکه سراسر دنیا با یک چنین مشکلی گرفتار شود. تنها راه موفقیت یک کسب و کار ارتباط های قوی و موثر با مشتریان است. اگر این ارتباط قطع شود مسلما فروش نیز منتفی خواهد بود و به مرور ورشکستگی کسب و کار را به دنبال دارد. بسیاری از ما گوشی های موبایل برند نوکیا را به یاد داریم. برندی که یک مقطع زمانی در بازار بسیار شناخته شده بود. اما امتناع مدیران شرکت برای حرکت به سمت یک کسب و کار نوین و دیجیتالی باعث شد که این برند امروزه توسط بازار مشتریان نادیده گرفته شود.
هم حوزه شدن مشاغل نوین و محلی
شاید با خود فکر کنید که در بسیاری از مشاغل نیازی نیست که مشاغل محلی با کسب و کار نوین هم حوزه شوند. اما اشتباه نکنید در هر محصولی که به فروش می رسانید یا خدماتی که ارائه می دهید، شما با یک کسب و کار نوین موفق تر خواهید بود. نمی توان انکار کرد که دیجیتالی شدن کسب و کار کمک شایانی به پیشرفت آن خواهد کرد. در نظر داشته باشید که در ساده ترین نگاه می توان متوجه افزایش میزان مشتریان شد. برای مثال زمانی که شما کسب و کار خود را از حیطه جغرافیایی محدودی خارج کنید، مشتریان بیشتری خواهید داشت. به این فکر کنید که با یک پیج اینستاگرام شما ممکن است از بسیاری شهر های کشور مشتری داشته باشید. همین موضوع باعث می شود که کسب و کار شما رونق بیشتری بگیرد. البته یک کسب و کار نوین در واقع برای افرادی است که در این حوزه به دنبال پیشرفت هستند.
برای مطالعه ی بیشتر :"خرید اقساطی گوشی"
کسب و کار اینترنتی یا نوین؟
می توان یک کسب و کار نوین را کسب و کار اینترنتی یا دیجیتال نیز نامید. در واقع کسب و کار های نوین با توجه به اینکه پیشرفت های شایان توجهی داشته اند، توانسته اند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کنند. بسیاری از صاحبان کسب و کار های محلی ترغیب شده اند که مشاغل خود را به سمت دیجیتالی شدن سوق دهند. شاید این کار تاثیرات یا عواقب منفی نیز داشته باشد. اما نمی توان انکار کرد اگر یک کسب و کار نوین صحیح و اصولی هدایت شود، می تواند در مدت زمان کوتاهی در سطح جهانی نیز شناخته شود. برای این مورد به برند شیائومی دقت کنید. برندی که نخستین محصول خود را در سال 2016 به بازار مشتریان عرضه کرد. در واقع این برند با تعیین مسیر صحیح و حرفه ای و سرمایه گذاری در حوزه کسب و کار نوین و دیجیتال توانست در سطح جهانی شناخته شود.
مهم نیست که دارای یک کسب و کار کوچک خانگی هستید یا یک کارگاه با چندین کارگر دارید. سعی کنید با هر امکاناتی که دارید شغل خود را به یک کسب و کار نوین تبدیل کنید تا شاهد موفقیت و  های بیشتر و روزافزون خود باشید. برای یک کسب و کار نوین موفق، تمامی روش ها و متد های بازاریابی و فروش آنلاین را فرا بگیرید. از طرفی طراحی فضای کسب و کار را حرفه ای انجام دهید. اگر در این زمینه تبحر ندارید آن را به افراد توانمند و حرفه ای بسپارید.