...

نحوه دریافت برگه ثنا

نحوه دریافت برگه ثنا

نوشته شده توسط: وامسی

تاریخ انتشار: 4 شهریور 1402

تعداد بازدید: 2991

نحوه دریافت برگه ثنا
امروزه شرط ارائه استعلام سامانه ثنا در بعضی از بانک‌ها و موسسات مالی، برای ارائه خدمات به مشتریان خود مانند دریافت وام ، الزامی شده است. کاربران باید برای دریافت برگه ثنا مراحلی را انجام دهند. در ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کنند و بعد احراز هویت شوند و در پایان پرینت استعلام سامانه ثنا از سایت sana.adiran.ir می باشد.
حالا در این زمان که در بعضی مواقع نیاز به این برگه هست که بتوانیم کار های مالی را انجام دهیم، سعی داریم در این مقاله درباره ثبت نام در سامانه ثنا و چگونگی استعلام برگه ثنا صحبت کنیم .
سامانه ثنا چیست؟
قوه قضاییه برای بهتر شدن خدمات دهی به مردم و همچنین صرفه‌جویی در وقت و هزینه مراجعین سامانه‌ ثبت نام الکترونیک به نام سامانه ثنا ایجاد کرد. سامانه ثنا یک سامانه ابلاغ الکترونیکی است که وظیفه آن ارائه خدمات قوه قضاییه به صورت آنلاین است که از ازدحام در دادگستری ها جلوگیری میکند.از سری کارهای مهمی که در این سامانه صورت میگیرد، ارسال ابلاغیه و اطلاعیه های قوه قضاییه به صورت الکترونیکی برای اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین ارائه برگه ثنا برای کار هوایی اعم از دریافت وام و... می باشد. همچنین استفاده از سامانه ثنا، سبب برطرف شدن مشکلاتی مانند تاخیر در دریافت ابلاغیه ها، مفقود شدن ابلاغیه ها، عدم حضور در منزل برای دریافت ابلاغیه و غیره می شود
برگه ثنا چیست؟
برگه ثنا، در واقع، گواهی ثبت نام افراد در سامانه ثنا می باشد. از این رو در برخی از بانک‌ها و موسسات اعتباری و یا شرکت‌های وامدهی، برای دریافت وام و با اعتبار مالی در کنار مدارک دیگر ارائه برگه ثنا هم نیز الزامی است. برای دریافت فرم آن لازم است اطلاعات شخصی خود را در سامانه و در فرمی که برای این منظور در نظر گرفته شده است وارد کنید. به هر حال با دریافت این برگ اطلاعات شما در سامانه قضایی کشور ثبت شده و سوابق قضایی شما در آن ثبت خواهد شد.
ثبت نام در سامانه ثنا
ثبت نام به صورت حضوری
در ثبت نام حضوری افراد می‌توانند به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند و مدارک مورد نیاز را تحویل دهند و در سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا که زیر مجموعه سامانه adliran بوده، ثبت نام کنند.
ثبت نام به صورت غیرحضوری و آنلاین
سامانه احراز هویت بر خط قوه قضاییه از دی ماه سال ۱۳۹۹ امکان ثبت نام غیرحضوری و آنلاین را برای مراجعه کنندگان و متقاضیان فراهم کرده است. کافیست به سایت sana.adliran.ir مراجعه کنید و گزینه ثبت نام اشخاص حقیقی را انتخاب کنید و برای ثبت نام اقدام کنید. احراز هویت غیر حضوری ثنا از طریق سیستم های خاصی انجام می شود و افراد برای احراز هویت خود می بایست امضا، عکس و یا فیلم خود را در سامانه احراز هویت ثبت کنند. وقتی احرازهویت با موفقیت انجام گرفت ثبت نام شما کامل صورت میگیرد و پس از آن میتوانید برای دریافت برگه ثنا اقدام کنید.
 دریافت استعلام سامانه ثنا
وقتی که ثبت نام شما نهایی شد نام کاربری(کد ملی) و رمز عبور حساب خود را دریافت می‌کنید که می‌توانید با انجام مراحل زیر برگه استعلام سامانه ثنا را دریافت کنید.
۱. ابتدا وارد سایت سامانه ثنا به نشانی sana.adliran.ir  شده و گزینه تغییر اطلاعات را بزنید.
۲. صفحه‌ای باز می‌شود که پس از انتخاب گزینه تغییر اطلاعات در صفحه باز شده باید نام کاربری خود که همان کد ملی شماست و رمز ورود خود را که قبلاً در زمان ثبت نام ایجاد کرده‌اید، وارد کنید و به حساب کاربری خود وارد شوید.
۳. بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود در سمت چپ و بالا یه صفحه گزینه چاپ اطلاعات ثبت نام را انتخاب کنید و برگه استعلام سامانه ثنا را دریافت کنید.
کلام آخر
سامانه وامسی به کاربران واجد شرایط اجازه می‌دهد به کمک اعتبار اختصاص یافته از فروشگاه‌های طرف قرارداد خود به صورت اقساطی خرید نمایند. پلتفرم وامسی با بستر مناسب نرم‌افزاری و اعتباری این امکان را برای تولیدکنندگان و فروشگاه‌های سراسر کشور نیز فراهم کرده تا بتوانند طرح‌های فروش اقساطی را برای مشتریان خود فعال نمایند. در اینجا شما برای دریافت اعتباربرای خرید در وامسی برای خرید باید یک سری مدارک اعم از کارت ملی هوشمند ، دسته چک صیادی بنفش و برگه ثنا ارائه دهید.