...

بررسی گوشی های اپل

بررسی گوشی های اپل

نوشته شده توسط: وامسی

تاریخ انتشار: 1 اسفند 1401

تعداد بازدید: 405

گوشی های اپل را امروزه می توان از محبوب ترین برند های موبایل در سراسر دنیا محسوب کرد. برندی چند ملیتی و البته آمریکایی که با همکاری دو استیو کار خود را آغاز کرد. استیو جابز و استیو وزنیاک ابتدا کار خود را با تولید وسایل الکترونیکی و کامپیوتر های خانگی شروع کردند. پس از طی فراز و نشیب های بسیاری این برند توانست در سراسر دنیا به قدرتمندی و محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کند. اگر بیان کنیم که برند آیفون توانسته است در زمینه تکنولوژی تحولی شگرف به وجود آورد، اغراق نکرده ایم. امروزه محصولات این برند توانسته اند افراد بسیاری در سراسر دنیا را مجاب به خرید کنند.
همه چیز در برند آیفون واقعی است. اگر بگوییم یک مدل گوشی اپل دارای دوربین 10 مگاپیکسلی است، این عدد کاملا واقعی است. همین دلایل باعث شده است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند یک گوشی اپل با ویژگی های معمولی داشته باشند تا گوشی های میان رده از برند های دیگر.
"راهنمای خرید موبایل "
از جمله مهمترین محصولات برند اپل می توان به گوشی های هوشمند آیفون، آی مک، آی پاد، مک بوک و ... اشاره کرد. محصولاتی که طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند و البته کیفیت واقعی که این مشتریان را به برند وفادار می کند. البته که ماحصل قریب به نیم قرن تلاش و همکاری مدیران اصلی این شرکت باید این محصولات منحصر به فرد باشد. شاید برای افرادی که صرفا، حال حاضر برند اپل را می بینند، درک این موضوع دشوار باشد که این کمپانی بار ها و بار ها تا مرز ورشکستگی پیش رفته است. اما امروزه گوشی های آیفون یکی از جذاب ترین موبایل ها برای نوجوانان و جوانان محسوب می شوند. نمایندگی های این کمپانی در سراسر دنیا فعالیت می کنند. این نمایندگی ها به نام اپ استور شناخته می شوند. به طور خلاصه می توان محبوبیت و البته معروف بودن برند اپل را مدیون تلاش بی وقفه استیو جابز و حمایت های دقیق استیو وزنیاک و همچنین آزمون و خطاهای بسیار دانست.
سهم برند آیفون از بازار مشتریان
امروزه گوشی های اپل توانسته اند سهم بسیار عمده ای از بازار مشتریان را به خود اختصاص دهند. در واقع گوشی های اپل با توجه به قابلیت هایی که دارند توانسته اند این جایگاه را به دست آورند. اگر در برخی از نقاط دنیا این گوشی ها کمتر به فروش می رسند، می تواند دلایل بسیاری داشته باشد. برای مثال با توجه به قیمت دلار، گوشی های اپل در ایران دارای قیمت به مراتب بالاتری از سایر برند ها هستند. همین موضوع بر روی بازار تقاضا و مشتریان تاثیر دارد. فراموش نکنید که دلایل دیگری نیز وجود دارد که گوشی های اپل در برخی از کشور ها فروش کمتری دارند.
برای مثال برخی از کشور ها استفاده از کالای ملی را به هر کالای دیگری ترجیح می دهند حتی اگر آن برند، اپل باشد. این موارد در سراسر دنیا متغیر است. اما همین فاکتور ها بر روی فروش گوشی های اپل تاثیر گذار می باشند. در هر صورت این برند توانست در سال 2020 میلادی 21 درصد از سهم بازار فروش گوشی را به خود اختصاص دهد. در هر صورت باید بدون اغراق گفت اگر به دنبال طراحی زیبا و خلاقانه و همچنین کیفیت بالا هستید، گوشی های اپل بهترین پیشنهاد محسوب می شوند. اما مدل های مختلفی در سال های اخیر در بازار گوشی و موبایل ایران به فروش رسیده اند. برخی مدل ها محبوبیت بالاتری داشته اند و توانسته اند در بازار نظر مشتریان را به خود جلب کنند.
"خرید اقساطی گوشی "
آیفون 13 یا آیفون 14؟
گوشی های اپل در دو مدل به بازار مشتریان عرضه می شوند. این تقسیم بندی از نظر ابعاد و اندازه گوشی است. از طرفی هر کدام از مدل ها طرفداران خود را دارند. برند آیفون به منظور احترام به مشتریان این سیاست را در تولید گوشی ها مد نظر قرار داد. گوشی های اپل هر ساله در چندین مدل طراحی و تولید می شوند. جدیدترین مدل گوشی برند آیفون، گوشی اپل مدل آیفون 14 است. البته رجیستری این مدل در حال حاضر در کشور ما تعیین تکلیف نشده است. در نتیجه یکی از گوشی های اپل که در ایران بسیار پرطرفدار است و توانسته فروش خوبی هم داشته باشد، آیفون 13 است. البته مدل های پایین تر نیز هنوز طرفداران و مشتریان خود را دارند و محبوبیت خود را از دست نداده اند. شاید بتوان گفت گوشی های اپل در هر زمانی به عنوان ترند روز شناخته می شوند حتی اگر مدل آن ها نسبتا پایین باشد.
آیفون 13 را می توان یکی از بهترین گوشی های اپل محسوب کرد که در تاریخ 24 سپتامبر سال 2021 به بازار مشتریان عرضه شد. آیفون 13 دارای مدل های معمولی، پرو و پرومکس است. از نظر ابعاد نیز دارای مدل مینی است. آیفون 13 پرو نسبت به آیفون 13 معمولی چندین درجه بالاتر است. برای مثال در آیفون 13 پرو حافظه 128 مگابایتی جایگزین حافظه 64 مگابایتی نسخه آیفون 13 معمولی شده است. از طرفی لرزش دست دوربین نیز اصلاح شده است. صفحه نمایش آیفون 13 معادل 6.1 اینچ است. نوع صفحه نمایش این مدل از گوشی های اپل OLED است و دارای سایز استانداردی می باشد که از نظر کاربران بسیار خوش دست است. در نسخه جدید این مدل از گوشی های اپل، ویژگی Cinematic Mode نیز تعریف شده است که برای زمان فیلمبرداری مورد استفاده می باشد. این قابلیت باعث می شود که بتوان با جرات گفت دوربین های آیفون 13 نسبت به تمامی مدل های پیشین پیشرفته تر هستند.
کدام یک از گوشی های اپل را می پسندید؟
یکی دیگر از گوشی های اپل، مدل iPhone SE است. این مدل گوشی نیز توانست در میان طرفداران برند آیفون جلب توجه کند. مدلی که در آوریل سال 2020 به بازار عرضه شد و بدون دکمه معروف Home است. این مدل گوشی دارای صفحه نمایش 4.7 اینچی است. این مدل از گوشی های اپل دارای شارژر بی سیم می باشند. جنس بدنه این مدل از گوشی های اپل شیشه است و همچنین دارای فریم آلومینیومی می باشد. در نسخه های مختلف، این گوشی دارای حافظه داخلی 64، 128 و 256 گیگابایتی است. این گوشی ها به مراتب دارای قیمت پایین تری هستند.
از دیگر گوشی های اپل، مدل iPhone 12 است. گوشی که می توان آن را در بازار رقیبی برای نسخه 13 محسوب کرد. این مدل دارای نسخه پرو نیز می باشد. سایز صفحه نمایش این مدل از گوشی های اپل 6.1 اینچ است. دوربین گوشی قابلیت ثبت تصویر در شب را نیز دارا است. دارای یک شارژر بی سیم است. سرعت عملکرد بالای این مدل نیز توجه کاربران را به خود جلب کرده است.