...

به صرفه ترین تلویزیون های موجود در بازار

به صرفه ترین تلویزیون های موجود در بازار

نوشته شده توسط: وامسی

تاریخ انتشار: 26 بهمن 1401

تعداد بازدید: 1704

به صرفه تلویزیون های موجود در بازار لوازم خانگی را اصولا می توان از برند های داخلی معرفی کرد. برند هایی که توانسته اند در بازار جایگاه بسیار خوبی پیدا کنند و در میان مشتریان نیز محبوب باشند. در واقع امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی های روز دنیا، برند های ایرانی نیز در این مسیر حرکت کرده و توانسته اند محصولات بسیار با کیفیتی به دنیای لوازم خانگی معرفی کنند. اما آیا می توان برند های خارجی را در زمره به صرفه ترین تلویزیون های موجود در بازار محسوب کرد.
در واقع تلویزیون های بسیاری در بازار نسبت به دیگر مدل ها قیمت مناسب تری دارند. برای مثال تغییر قیمت می تواند بر اثر سایز و ابعاد تلویزیون، نوع صفحه نمایش، قابلیت ها و ... باشد. هر کدام از این موارد می توانند بر روی قیمت نهایی تلویزیون تاثیر داشته باشند. از طرفی در نظر داشته باشید که تلویزیون های وارداتی مشمول هزینه گمرگ و واردات نیز می شوند و به مراتب نسبت به محصولات داخلی قیمت بالاتری دارند. 
"تاثیر قیمت دلار بر وسایل الکترونیکی "
برند های ایرانی به صرفه هستند
پیشنهاد می کنیم که اگر به دنبال به صرفه ترین تلویزیون های موجود در بازار هستید، بهتر است به دنبال برند های ایرانی باشید. در واقع برند های ایرانی و چینی نسبت به سایر برند ها در دسته بندی به صرفه ترین تلویزیون ها قرار می گیرند. امروزه در کشور تلویزیون هایی با سایز 32 اینچ در دسته بندی به صرفه تلویزیون های موجود در بازار قرار می گیرند. امروزه با توجه به شرایط اقتصادی در کشور بسیاری از افراد به دنبال خرید تلویزیون هایی با قیمت مناسب هستند. از طرفی بسیاری از افراد شرایط خرید به صورت نقدی را ندارند و به دنبال خرید به صورت اقساطی هستند. اما باید این نکته را در نظر داشت که بسیاری از افراد ترجیح می دهند برند های ایرانی را خریداری نمایند. این دسته از افراد صرفا به داخلی بودن محصول اهمیت می دهند و حتی ممکن است حاضر به پرداخت هزینه بالاتری نیز باشند.
برند های ایرانی تلویزیون
در هر صورت برند های ایرانی را می توان در دسته بندی به صرفه ترین تلویزیون های موجود در بازار معرفی کرد. برای خرید تلویزیون های ایرانی بهتر است که به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید. هر چند با توجه به داخلی بودن محصول افراد سودجو به ندرت می توانند از این طریق سوء استفاده هایی انجام دهند، اما باید تاکید کرد که خرید از فروشگاه های معتبر این اطمینان را به شما می دهد که محصولی با کیفیت خریداری نمایید. اما از جمله برند های ایرانی که به صرفه ترین تلویزیون ها را در اختیار مشتریان قرار می دهند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • برند ایرانی سام
  • برند ایرانی اسنوا
  • برند ایرانی ایکس ویژن
  • برند ایرانی تی سی ال
  • و ...
تفاوت قیمت در برند های متفاوت
همانطور که اشاره شد نه تنها برند های ایرانی را می توان در دسته بندی به صرفه ترین تلویزیون های موجود در بازار معرفی کرد بلکه برند هایی چینی نیز در این رده بندی قرار می گیرند. در چندین سال اخیر نیز برند های خارجی در بازار کمتر دیده می شوند و برند های ایرانی با توجه به کیفیتی که دارند توانسته اند در بازار جایگاه خوبی داشته باشند. اما باید در نظر داشت که برند های ایرانی نیز با توجه به کیفیت های متفاوتی که دارند یا قطعاتی که برای تولید تلویزیون استفاده می کنند دارای قیمت متفاوتی هستند. برای مثال دو مدل تلویزیون 32 اینچ با تمامی ویژگی ها و قابلیت های یکسان از دو برند متفاوت قیمت های مختلفی دارند. البته ممکن است این تفاوت قیمت خیلی بالا نباشد اما در هر صورت برند ها قیمت های متفاوتی برای محصولات خود تعریف می کنند. عوامل و فاکتور های بسیاری بر روی قیمت تاثیر دارند.
"پرفروش ترین تلویزیون در ایران "
نکات مهم در خرید تلویزیون های به صرفه و اقتصادی
اما برای خرید به صرفه ترین تلویزیون موجود در بازار باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا یک خرید مطمئن انجام دهید. برای این کار می توانید برند های مختلف را بررسی کنید و یا از کارشناسان این حوزه سوالاتی بپرسید. از طرفی با توجه به نیاز خود خرید کنید نه بر اساس جو تبلیغاتی فروشگاه ها. در واقع به صرفه ترین تلویزیون را باید موردی دانست که علاوه بر رفع نیاز های شما، دارای طول عمر مفید بالایی باشد. از طرفی قرار نیست با تهیه تلویزیون ارزان قیمت و البته بی کیفیت فکر کنید که یک تلویزیون با قیمت مناسب تهیه کرده اید. با این وجود شما ممکن است خیلی سریع نیاز به تعمیر تلویزیون داشته باشید. اما برای خرید به صرفه ترین تلویزیون های موجود در بازار باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. از جمله این نکات و پارامتر ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • اندازه صفحه نمایشگر اولین فاکتوری است که شما باید برای خرید به صرفه ترین تلویزیون در نظر بگیرید. در واقع با توجه به محیطی که قصد دارید برای آن خرید تلویزیون انجام دهید باید یک مدل محصول متناسب محیط انتخاب نمایید. فراموش نکنید که این مورد بر روی قیمت تلویزیون نیز تاثیر دارد. شما با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید می توانید یک تلویزیون با سایز مناسب انتخاب نمایید. در واقع سایز و ابعاد تلویزیون را می توان موثرترین عامل برای خرید در نظر گرفت. امروزه برای پذیرایی و سالن های مهمان با ابعاد متوسط تلویزیون های 55 تا 65 اینچ پیشنهادات مناسبی محسوب می شوند.
تلویزیون چینی
  • رزولوشن تصویر نیز از جمله مواردی است که بر روی قیمت تلویزیون تاثیر دارد. رزولوشن به تعداد پیکسل هایی گفته می شود که تصویر را بر روی یک نمایشگر تشکیل می دهد. وضوح تصویر در واقع همان رزولوشن است. برای مثال رزولوشن 1080 در 1920 در واقع به عنوان کیفیت فول اچ دی یک تلویزیون شناخته می شود.
  • تعداد درگاه های ورودی یک تلویزیون نیز بر روی قیمت آن تاثیر دارد. درگاه های HDMI و USB از این موارد محسوب می شوند.
  • قابلیت های LCD، LED و OLED از دیگر مواردی هستند که بر روی قیمت تلویزیون نیز تاثیر دارند. امروزه در بازار مدل های OLED قیمت های نسبتا بالاتری دارند و توانسته اند سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهند.
  • کیفیت تصویر و صدا نیز از دیگر موارد مهمی هستند که بر روی قیمت تاثیر بسیاری دارند. 
نتیجه گیری
برای خرید به صرفه ترین تلویزیون ها در بازار لوازم خانگی باید تمامی نکاتی که ذکر شد را در نظر بگیرید. با رعایت این موارد می توانید یک خرید به صرفه و صحیح داشته باشید.