...

مهمترین نکات در خرید جهیزیه

مهمترین نکات در خرید جهیزیه

نوشته شده توسط: وامسی

تاریخ انتشار: 24 مرداد 1402

تعداد بازدید: 168

مهمترین نکات در خرید جهیزیه
مهمترین نکات در خرید جهیزیه چیست؟ مسئله جهیزیه از قدیمی‌ترین سنت‌های ازدواج است که در ایران و برخی از کشورهای دیگر رواج دارد در حالت کلی هدف از جهیزیه کمک به زوج جوان در تامین مخارج خانواده بوده است . یکی از جذاب‌ ترین مرحله‌های ازدواج خرید جهیزیه و ساختن یک خانه رویایی با سلیقه خودتان است . اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تنوع زیاد وسایل در بازار بهتر است  برای خرید یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید و همچنین تا جای ممکن مارک ها و کیفیت های وسایل مختلف را مورد بررسی قرار دهید  تا بهترین خرید خود را داشته باشید . ما در این مقاله سعی داریم تا با بیان نکات مهم در خرید جهیزیه به شما کمک کنیم که خرید خوبی را تجربه کنید .
خرید بهترین جهیزیه
همه ما برای شروع هر کاری نیاز به مشورت و تحقیق و بررسی داریم، حالا برای تهیه یک جهاز خوب و به صرفه به نکات زیر توجه کنید و سعی کنید به آن عمل کنید.
انتخاب یک زمان مناسب برای خرید جهیزیه
زمان تهیه جهاز بسیار مهم است زیرا که اگر خیلی زودتر از مراسمات اصلی مانند بله برون و یا حتی قبل از خواستگاری تهیه شود ممکن است تا زمان شروع زندگی مشترکتان آن وسایل قدیمی شوند و یا محصولاتی جدید در بازار عرضه شود و وسایل قدیمی تان دیگر باب میل شما نباشد .  نکته قابل توجه دیگر این است که در زمان خرید وسایل به دلیل تورم و گرانی‌ های پی در پی بهتر است ابتدا وسایل بزرگ مانند یخچال، مبل و... را تهیه کنید.(البته اگر فضای مناسب برای نگهداری آنان داشته باشید.
تعیین متراژ خانه
یکی دیگر از نکات مهم و تاثیرگذار در انتخاب وسایل متراژ خانه است ، چرا که وسایلی مانند سرویس چوب، ظرفشویی، فرش، میز ناهارخوری، پرده و... دقیقاً با متراژ خانه‌تان مرتبط است. اگر خانه دارید و متراژ آن برای شما مشخص است که می‌توانید به راحتی تمامی وسایلتان را خریداری کنید اما اگر مشخص نیست سعی کنید به صورت تقریبی مشخص کنید تا بتوانید برنامه ‌ریزی دقیق‌ تری برای خرید تان داشته باشید .
توجه داشته باشید سعی کنید آخرین چیزی که خریداری می‌کنید پرده باشد، چرا که متراژ پنجره‌ها تا قبل از خرید یا اجاره خانه معلوم نیست.
تعیین دقیق بودجه
همیشه برای بهتر عمل کردن در کاری باید اول تمامی بخش‌های آن را مورد بررسی قرار دهیم، میزان بودجه برای خرید جهیزیه از مهم‌ترین بخش‌های آن است که می‌تواند مسیر حرکتی ما را به درستی روشن کند، تا ما طبق آن برنامه‌ریزی و خرید کنیم. بهتر است ابتدا یک لیست وسایل تهیه کنیم و هزینه هر یک از آنان را مشخص کنیم و بعد اقدام به تهیه آنان بکنیم.
الویت بندی لیست خرید
حالا که لیست خرید خود را مشخص کرده‌اید نوبت به اولویت بندی لیست می‌رسد شما باید متناسب با بودجه خود لوازم ضروری و غیر ضروری را تعیین کنید. برای اولویت بندی وسایل ابتدا به سبک زندگی خود رجوع کنید مثلاً اگر شما به جای چایی بیشتر از قهوه  استفاده می‌کنید بهتر است به جای سماور قهوه جوش بخرید و یا اگر به خانه‌هایی با دیزاین اسپرت علاقه دارید به جای خرید مبل‌هایی با سبک سلطنتی به خرید مبل‌هایی با سبک اسپرت و راحتی بپردازید.
طبق سلیقه خود خرید کنید
این اولین باری است که شما قرار است با سلیقه خود تان یک خانه را دیزاین کنید، مهمترین بخش زیبایی یک خانه همخوانی رنگ و سبک وسایل آن است. شما می‌توانید در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام پینترست و حتی سرچ در گوگل چیدمان‌ های مختلف خانه‌ها را ببینید و یکی را انتخاب کنید و طبق همان وسایلتان را تهیه کنید.
خرید از مراکز معتبر
با افزایش قیمت‌ها برای خرید وسایل مورد نیاز با قیمت‌های مناسب، باید بازارهای مختلف را مورد بررسی قرار داد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از بهترین مراکز خرید جهیزیه به این مقاله ما رجوع کنید تا بهترین خرید از آن شما باشد.
خرید جهیزیه به صورت اقساطی
در زمان خرید جهیزیه اگر با کمبود نقدینگی مواجه هستید می توانید با دریافت وام کالا از بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری مختلف جهیزیه را تهیه کنید‌. البته دریافت وام از بانک نیاز به ضامن دارد که شاید بعضی‌ها نتوانند ضامنی برای وام خود پیدا کنند در این زمان، بهترین کار برای آنان مراجعه به فروشگاه‌هایی است که به صورت قسطی کالاهای خود را می فروشند. شما می توانید با مراجعه به سایت وامسی و دریافت اعتبار ، از فروشگاه های معتبر به صورت قسطی خرید کنید.