...

فواید خرید اقساطی

فواید خرید اقساطی

نوشته شده توسط: وامسی

تاریخ انتشار: 17 مرداد 1402

تعداد بازدید: 303

خرید اقساطی،‌ در این زمان که شاید قیمت خیلی از کالاها زیاد وخرید آنان سخت باشد، خرید قسطی کالاها می‌تواند هوشمندانه‌ترین روش باشد. در بسیاری از فروشگاه‌ها بستری برای خریداران فراهم شده است تا بتوانند خرید راحت‌تری را با روش اقساطی تجربه کنند. این کار باعث افزایش قدرت انتخاب و خرید خریداران می‌شود. در خرید اقساطی شما در ابتدا مدارک مورد نیاز هر فروشگاه  را ارائه می‌دهید و در مرحله بعد قسمت کمی از مبلغ کالا را پرداخت کرده و بقیه آن را در ماه‌های متوالی پرداخت می‌کنید.
فروش اقساطی چیست ؟
ابتدا می خواهیم بدانیم که خرید و فروش اقساطی چیست؟ در واقع قراردادی است که بر اساس آن یک کالا به صورت قسطی به فروش رسیده و مبلغ آن در بازه زمانی طولانی و در چند قسط از خریدار دریافت می‌شود.
موارد مورد نیاز برای خرید اقساطی
۱.مبلغ اولیه پرداختی
در اکثر مواقع شما باید در ابتدا قسمتی از هزینه محصول مورد نظر را پرداخت کنید. البته بعضی از کالاها بدون پیش پرداخت به مشتریان عرضه می‌شوند و در روند خرید آن‌ها نیاز به پرداخت مبلغ اولیه نیست.
۲.چک یا سفته
شما اغلب باید به تعداد ماه‌های اقساط به فروشنده چک یا سفته تحویل دهید. البته ممکن است برخی فروشنده‌ها به جای اینکه بابت هر ماه چک یا سفته دریافت کنند، برای هر ۲ یا ۳ و یا ۶ ماه از شما چک بخواهند.
۳.اعتبار مالی یا ضامن
در برخی از فروشگاه‌ها برای خرید کالاهایی با قیمت بالا نیاز به یک ضامن معتبر است.
 
فواید خرید اقساطی برای خریدار
دور زدن تورم
زمانی که تورم در جامعه بالا می‌رود بهترین روش برای خرید کالا خرید اقساطی است، چون شما محصول را در همین زمان دریافت می‌کنید و تا چند ماه آینده که شاید قیمت آن افزایش پیدا کرده باشد  با همان قیمت قبل تصفیه می‌کنید.
اول بخرید بعد پرداخت کنید
شما می‌توانید قبل از اینکه ماه‌ها درآمد خود را پس‌انداز کنید تا بتوانید به کالای مورد نظر خود دست پیدا کنید ، آن را بخرید و بعد هزینه آن را پرداخت کنید.
برنامه ریزی مالی
یکی دیگر از مزایای این روش که بسیار مورد توجه است تعیین اقساط مشخص برای پرداخت خریدار و دریافت فروشنده است که هر دو طرف می توانند دخل و خرج خود را مدیریت کنند .شما می‌توانید با اضافه کردن این پرداخت‌ها به هزینه‌های روزمره، تصویر روشن و واضح‌تری از مخارج کلی‌تان داشته باشید
باز پرداخت طولانی
به نسبت خریدی که انجام می دهید اقساطی را برای شما در نظر میگیرند که میتوانید در آن بازه زمانی هزینه کالا را پرداخت کنید هر چقدر باز پرداخت قسط طولانی تر باشد، به نفع شماست ، چون میزان پرداخت ماهیانه کمتر میشود و دیگر نگران خرج و مخارج ماهیانه خود نیستید.
امکان خرید آنی
زمانی اتفاق میافتد که ما به یک کالای ضروری نیاز داریم ولی پول کافی برای تهیه آن نداریم در این اینجا خرید اقساطی به کمک ما می آید و باعث می‌شود تا بدون فوت وقت و یا صرف زمان طولانی برای پس انداز به نیاز خود پاسخ مثبت دهیم و آن کالا را خریداری کنیم و همین موجب می‌شود تا استرس خرید در جامعه کمتر و حتی قدرت خرید بیشتر شود.
فواید خرید اقساطی برای فروشنده
همانطور پیش تر گفتیم اگرچه تورم قدرت خرید مردم را کاهش می‌دهد به طور متقابل فروش فروشندگان را نیز کاهش می دهد در این میان فروش اقساطی برای فروشگاه‌ها نیز سود بسیاری دارد آنان می توانند با این روش فروش خود را افزایش دهند
فروشنده در فروش اقساطی می‌تواند با احتساب هزینه‌های تامین پول از سرمایه‌گذار پولی بیشتر از قیمت نقدی کالا در طولانی مدت از خریدار دریافت کند به طور مثال اگر قیمت اصلی یک یخچال ۲۰ میلیون تومان باشد خریدار موظف است در خرید به صورت قسطی ۲۲میلیون تومان پرداخت کند.
همچنین فروش قسطی می تواند محبوبیت بیشتری در بین مردم کسب کند و فروش خود را بیشتر کند در اینجا سود فروشنده در تعداد بالای فروش حساب می شود.
در همین راستا وامسی بستر مناسبی را برای فروشندگان فراهم آورده تا آنان را به خریداران متصل کند، می توانید برای ثبت فروشگاه خود به سایت ما مراجعه کنید.
سخن پایانی
البته نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که حتماً از فروشگاه‌های مطمئن به صورت قسطی خرید کنید،  به همین منظور وامسی فروشگاه های معتبری را به شما معرفی می‌کند، می توانید برای بازدید از این فروشگاه ها به سایت وامسی مراجعه کنید.