...

بررسی و خرید گوشی های شیائومی

بررسی و خرید گوشی های شیائومی

نوشته شده توسط: وامسی

تاریخ انتشار: 6 اسفند 1401

تعداد بازدید: 271

گوشی های شیائومی در سال 2010 به بازار موبایل معرفی شدند. گوشی هایی که با هدف قیمت مناسب و مقرون به صرفه برای مشتریان طراحی و تولید شدند. این گوشی ها ساخت کشور چین می باشند و در واقع دفتر مرکزی این برند در پکن قرار دارد. شاید بسیاری از افراد فکر کنند که جنس چینی کیفیت بالایی ندارد و نمی توان برای طولانی مدت از آن استفاده کرد. اما اشتباه نکنید گوشی های شیائومی در این دسته بندی قرار نمی گیرند. در واقع گوشی های شیائومی در بازار های جهانی طرفداران بسیاری دارند.
امروزه اگر گوشی های شیائومی را در مدل های متنوع، از محبوب ترین گوشی های داخل کشور بدانیم، اغراق نکرده ایم. شرکت سازنده گوشی شیائومی در ساخت این گوشی ها توجه ویژه ای به بخش نرم افزاری دارد و به صورت مستمر و مداوم بروزرسانی نرم افزاری محصولات خود را انجام می دهد. در واقع می توان برند شیائومی را برندی دانست که همراه مشتری است.
اولین گوشی شیائومی
اینکه برند شیائومی پس از فروش محصول، مشتریان خود را تنها نمی گذارد، در واقع سیاستی است که شرکت های معروف و مطرح موبایل دنبال می کنند. شاید یکی از محبوبیت های شیائومی علاوه بر قیمت مقرون به صرفه همین مورد باشد. شیائومی را می توان برندی موفق محسوب کرد که توانسته است بخش عظیمی از بازار فروش موبایل را به خود اختصاص دهد.
اما شاید برای شما سوال باشد که نخستین محصول تولیدی برند شیائومی چه مدلی بود؟ در واقع گوشی mi one نخستین مدلی بود که به بازار مشتریان عرضه شد. این گوشی تقریبا با گوشی آیفون اس 4 همزمان به بازار معرفی شدند. گوشی که توانست فروش بسیار بالایی داشته باشد و البته با کیفیت و مقرون به صرفه بود. در واقع برند شیائومی یک استراتژی هوشمندانه و حرفه ای برای فروش در نظر گرفت که البته در این زمینه نیز تا به حال موفق عمل کرده است. mi one نقطه شروع هیجان انگیزی بود که شیائومی را به دنیا معرفی کرد. 
میزان فروش برند شیائومی در سال های متمادی شگفت انگیز بود
اما شاید با خود فکر کنید که چرا گوشی های شیائومی توانستند در زمینه فروش تا این میزان موفق عمل کنند؟ در واقع برند شیائومی با همین استراتژی توجه به نرم افزار و به روز بودن توانست در میدان رقابتی خوش بدرخشد. در سال 2010 برند شیائومی توانست فروشی معادل 7.2 میلیون گوشی داشته باشد. رقمی شگفت انگیز برای این برند نوپا که نظر بسیاری از شرکت های مطرح را به خود جلب کرد. اگر بگوییم که امروزه به صورت میانگین در هر منزل که دارای گوشی هوشمند است، یک یا دو گوشی شیائومی وجود دارد اغراق نکرده ایم.
در سال 2013 برند شیائومی توانست اولین سری گوشی های خود را به نام Redmi طراحی و تولید و به بازار مشتریان عرضه کند. اما رقم های شگفت انگیز شیائومی در فروش تمامی نداشت. در سال 2015 بود که برند شیائومی توانست تنها در مدت زمان 24 ساعت، تعداد 2112010 گوشی را به فروش برساند.
ثبت رقم فروش در کتاب گینس
شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که این رقم فروش بسیار خارق العاده محسوب می شد و در کتاب گینس نیز ثبت شد. اما چرا تا این حد این برند چینی توانست موفق عمل کند. در واقع یکی از شعار های اصلی شرکت سود کم است. اما اشتباه نکنید قیمت و سود پایین دلیلی برای کیفیت پایین نیستند. مسلما هر گوشی موبایل دارای مزایا و محدودیت هایی است و شیائومی نیز از این قضیه مستثنی نیست. اما سود پایین توانست گوشی های شیائومی را در بازار های جهانی نیز معروف کند. در سال 2016 یک گوشی با طراحی زیبا و جذاب و البته خلاقانه به نام mi mix طراحی و تولید شد. این گوشی نیز نقطه عطفی برای تولیدات بیشتر با طراحی خلاقانه تر محسوب می شد. سال 2018 گوشی های شیائومی به بازار های جهانی نیز وارد شدند و توانستند در سراسر دنیا نیز نظر مشتریان بسیاری را به خود جلب کنند.

گوشی شیائومی در ایران


گوشی های شیائومی را می توان در کشور هایی مانند ایران از جمله گوشی های محبوب محسوب کرد که توانستند مشتریان بسیاری نیز در ایران داشته باشند. در واقع می توان گوشی های شیائومی را از آن دسته گوشی هایی محسوب کرد که برای هر سلیقه ای یک مدل دارند. البته نه تنها برای هر سلیقه ای، بلکه برای هر وضعیت مالی نیز برند شیائومی یک گوشی هوشمند در نظر گرفته است. گوشی های مقرون به صرفه و اقتصادی که می توانند با برند های مطرح جهانی نیز رقابت کنند. در واقع در تولید گوشی های شیائومی از خلاقیت و البته علم روز استفاده شده است. شاید با خود فکر کنید که گوشی های شیائومی صرفا دارای نرم افزار قوی هستند. این گوشی ها علاوه بر نرم افزار قوی، از نظر سخت افزاری نیز حرف برای گفتن دارند. همین موارد باعث شده است که بتوان به جرات گفت این گوشی ها دارای ارزش خرید بالایی هستند.
چرا شیائومی محبوب است؟
در سال 2019 گوشی های شیائومی با مدل های Redmi Note 7 و mi note 10 pro به بازار معرفی شدند. این گوشی ها به عنوان اولین گوشی هایی در این برند به بازار معرفی شدند که دارای حسگر 108 مگاپیکسلی بودند. البته نخستین گوشی شیائومی که دارای حسگر تشخیص چهره بود، مدل xiaomi mi 8 می باشد. این مدل گوشی نیز دوربین بسیار با کیفیتی دارد. اما تمام دلایلی که ذکر شد توانسته اند باعث محبوبیت گوشی های شیائومی شوند. اما از جمله مهمترین پارامتر هایی که توانسته اند باعث محبوبیت گوشی های شیائومی شوند، دلایل زیر هستند: 

  • کیفیت خوب چه از نظر نرم افزاری و چه از نظر سخت افزاری، از جمله مواردی است که توانسته محبوبیت گوشی های شیائومی را افزایش دهد.
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی نیز از دیگر دلایلی است که باعث شده گوشی های شیائومی به عنوان گوشی های محبوب شناخته شوند.
  • اما از مهمترین دلایلی که باعث شده است گوشی های شیائومی در سراسر دنیا نیز پرفروش باشند، التزام عملی به منظور پاسخگویی به مشتریان است. در واقع باید گفت علاوه بر اینکه برند شیائومی در بازار رقابتی پیشتاز است، توانسته است به عنوان یک گوشی محبوب نیز دارای جایگاه بسیار بالایی باشد.