...

خرید با روش BNPL

خرید با روش BNPL

نوشته شده توسط: وامسی

تاریخ انتشار: 18 مهر 1402

تعداد بازدید: 1370

BNPL یک سرویس بسیار محبوب و معروف در میان مردم جهان است که همان الان بخر بعداً پرداخت کن معنا می‌شود این اصطلاح که الان بخر بعداً پرداخت کن به طور ساده یعنی تمام خریدهای خود را انجام می‌دهید و در یک بازه زمانی مشخص پول آن را به فروشنده پرداخت می‌ کنید.
سرویس BNPL را می توان نوعی سرویس اعتباری و وام فوری و لحظه ای در نظر گرفت که امروزه در سرتاسر دنیا مرسوم شده است. خرید با روش BNPL در دنیا به‌گونه‌ ای در حال رشد است که پیش‌ بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ از هر چهار خریدار، یک نفر با این روش خرید می ‌کند. در ایران نیز خرید با روش «الان بخر،‌ بعدا پرداخت کن» محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
BNPL چیست؟
در سرویس BNPL یک شخص یا شرکت ثالث وارد معامله شده و تمام هزینه خرید شما را به صورت نقدی و تمام و کمال به فروشنده می پردازد. سپس جزئیات پرداخت پول توسط شما به شخص ثالث را اعلام می کند.
مثلاً شما می‌خواهید یک ماشین ظرفشویی از یک فروشگاه لوازم خانگی بخرید اما شاید در لحظه توانایی پرداخت کل هزینه آن را نداشته باشید در اینجا فرد یا شرکت ثالث به کمک شما می‌آید و تمامی هزینه آن را پرداخت می‌کند سپس شما باید مبلغ آن را در یک بازه زمانی مشخص به آن شرکت و یا فرد پرداخت کنید.
اما پرداخت با روش BNPL با دیگر روش‌های خرید اعتباری متفاوت است؛ در این حالت شما خرید را همان لحظه بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای انجام خواهید داد و تا زمان مشخصی هم خبری از سود نیست.
ریشه و تاریخچه سرویس BNPL به سیستم خرید اجاره ای باز می‌ گردد، جایی که پرداخت‌ ها برای خرید های بزرگ در یک دوره توافق شده توزیع می ‌شوند.
خرید به روش BNPL چگونه است؟
سرویس BNPL به شما این امکان را می ‌دهد آنلاین خرید کنید و به مرور زمان هزینه خریدها را در اقساط هفتگی، دو هفته ‌ای یا ماهانه، به صورت اعتباری و اقساطی پرداخت کنید. اگر پرداخت های خود را به موقع انجام دهید، هیچ کار مزد و بهره ای از شما دریافت نخواهد شد. خرید اعتباری در اینجا می ‌تواند خواسته شما را زود تر برآورده کند.
مزایای سرویس  BNPL
  • از مزایای خرید با این سرویس می ‌توان به این نکته اشاره کرد که دیگر نیاز نیست مشتری ضامن، چک و یا سفته ‌ای به فروشنده ارائه دهد و در این روش خبری از پیش پرداخت و سود و کارمزد های زیاد نیست شاید بهتر است بگوییم کلا به پیش پرداخت نیاز نیست. البته باید توجه داشته باشید که اگر فراموش کردید بازپرداختی را انجام دهید یا وجه کافی در حساب بانکی مرتبط خود ندارید، احتمالاً از شما کارمزد تأخیر دریافت می شود.
  • یکی دیگر از مزایایی که می‌توان به صورت جدا گانه اشاره کرد این است که فروش فروشندگان افزایش پیدا می‌کند و دیگر مشتری به خاطر کمبود بودجه و یا قیمت بالای کالا خرید خود را در نیمه راه رها نمی‌ کند.
  • وقتی که شما برای خرید به فروشگاهی می روید و اگر بخواهید از سرویس BNPL آن استفاده کنید، حساب‌ های شما مورد بررسی قرار نمی ‌گیرد و خبری از حسابرسی‌ های سخت و چند لایه نیست.
  • گزینه‌های پرداخت انعطاف پذیر است.
  • راه‌اندازی سریع و آسان پلتفرم و حساب کاربری به همراه تأیید سریع از طرف شرکت ارائه دهنده.
  • جایگزینی عالی برای کسانی است که کارت اعتباری ندارند.
  • تجربه خرید مشتری را بهبود می بخشد
  • تسهیل فروش محصولات گران قیمت
  • وفاداری مشتری را افزایش می دهد
  • دارای امکان شارژ خودکار بدون مراجعه به شرکت‌های ارائه دهنده سرویس BNPL است
آیا استفاده از سرویس BNPL نیاز به مدارک دارد؟
اگر شما بخواهید وام و یا اعتباری از بانک دریافت کنید باید مدارک بسیاری ارائه دهید و شاید ماه‌ ها در صف دریافت پول قرار بگیرید و نیاز باشد که برای باز پرداخت آن بهره بالایی را پرداخت کنید، اما خوبی خرید با سرویس pnpl این است که بسیار ساده و آسان است و نیازی به ارائه مدارک و یا ضامن نیست.
 فقط کافیست که به چند سوال پاسخ دهید و با توجه به آن سوالات پاسخ‌ های شما امتیاز بندی می‌شود و اعتبار خرید کالا به آسانی در اختیار شما قرار می‌گیرد.