...

کارت ملی جایگزین کارت بانکی میشود

کارت ملی جایگزین کارت بانکی میشود

نوشته شده توسط: وامسی

تاریخ انتشار: 28 مرداد 1402

تعداد بازدید: 1014

کارت ملی جایگزین کارت بانکی میشود
سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه همکاری مشترک برای تجمیع کارت های خدماتی در کارت ملی هوشمند را  امضا کردند،  از این طریق مردم می توانند در آینده از کارت ملی خود به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند .
این تفاهم نامه به تبادل اطلاعات برای عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی به جای کارت بانکی  اشاره می کند و همچنین به طراحی و تولید سلول‌های متناظر از جمله سرویس تطبیق اثر انگشت کارت ملی، بهره برداری بانک از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی، استعلام نشانی افراد و سامانه پایگاه سببی و نسبی و تدوین و ارائه کسب و کار مبتنی بر احراز هویت غیر حضوری نیز مطرح کرد.
مدیرعامل بانک ملی ایران
مدیرعامل بانک ملی ایران، آقای نجارزاده گفت: امروز با هدف مشارکت بین دو دستگاه ثبت احوال و بانک ملی برای ارائه خدمات بهتر، این تفاهم نامه به امضاء رسیده است. در اینجا بسیاری از مسائل که مردم کشور و بچه‌های عملیاتی دولت درگیر آن بودند با تحقق این هم افزایی حل و فصل می‌شود.
بیشتر از ۵۲ میلیون نفر در بانک ملی حساب دارند و این امر باعث میشود که امضای این تفاهم نامه ارزش بیشتری پیدا کند و دولت و بانک ها خدمات بهتری که درخور مردم باشد را ارایه دهد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور
رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت:  تفاهم‌نامه جامعی به امضاء رسیده که مفاد بسیار خوبی دارد تا ارتباط دو دستگاه را دچار تحول کند. یکی از کارهایی که در ثبت احوال به دنبال آن هستیم پیاده سازی قابلیت‌های کارت ملی هوشمند است و شروع این کار با بانک ملی رقم خواهد خورد که شهروندان با کارت ملی خدمات بانکی دریافت کنند. موضوعی که در قانون پیش بینی شده بود؛ اما متاسفانه تا کنون عملیاتی نشده است. در برنامه هفتم توسعه نیز تجمیع تمامی کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند دیده شده است. بهره گیری از توانمندی‌های موجود در بانک در تولید مدارک هویتی در این تفاهم‌نامه مد نظر قرار گرفته است.
کارگر تاکید کرد: به دنبال ایجاد «سامانه جامع هویتی در کشور» هستیم که بانک ملی هم ابراز آمادگی کرده که در این پروژه کمک کند و امیدواریم این زیرساخت در کشور ایجاد شود. بانک ملی پر تعدادترین شعب در کشور را دارد و امیدواریم که از طریق این تفاهم‌نامه نیز شاهد اتفاقات بزرگی در کشور باشیم.