...

One UI 5 Watch از قابلیت Watch Unlock برای باز کردن قفل گوشی هوشمند پشتیبانی می کند

One UI 5 Watch از قابلیت Watch Unlock برای باز کردن قفل گوشی هوشمند پشتیبانی می کند

نوشته شده توسط: وامسی

تاریخ انتشار: 28 شهریور 1402

تعداد بازدید: 756

در چند کشور، سامسونگ به‌روزرسانی One UI 5 Watch مبتنی بر Wear OS 4 را برای Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 5 آغاز کرده است. این به‌روزرسانی باعث بهبود فعالیت و ردیابی سلامت، صفحه‌های ساعت جدید، کاشی‌های جدید و بسیاری موارد می‌شود. سایر ویژگی های جدید همچنین پشتیبانی از قابلیت Watch Unlock آینده را نیز به همراه دارد. باز کردن قفل ساعت یکی از راه های امن تر برای باز کردن قفل گوشی هوشمند است.
با Wear OS 4، گوگل توانایی باز کردن قفل گوشی هوشمند اندرویدی را که با ساعت هوشمند جفت شده است را اضافه کرد. این شبیه به روشی است که اپل واچ می تواند قفل آیفون جفت شده را باز کند. در واقع، هنگام استفاده از ساعت هوشمند Wear OS 4، برای باز کردن قفل گوشی، نیازی به وارد کردن پین/گذرواژه یا اطلاعات بیومتریک ندارید.
این یک ویژگی مفید است زیرا وقتی انگشتانتان خیس یا کثیف هستند، یا کلاه ایمنی به سر دارید و نمی توانید از Face Unlock استفاده کنید، می توانید قفل گوشی خود را باز کنید. این ویژگی هنوز در دسترس نیست و ممکن است با یک نرم افزار آینده منتشر شود.
Watch Unlock چیست؟
میشال رحمان، علاقه‌مند به اندروید، چند روز پیش این ویژگی را برای ساعت پیکسل کشف کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که این ساعت برای همه ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS 4، از جمله Galaxy Watch 4، Galaxy Watch 5 و Galaxy Watch 6 در دسترس خواهد بود.
Watch Unlock مانند Trusted Devices نیست، این ویژگی سال‌ها در دستگاه‌های اندرویدی موجود است. Watch Unlock روش ایمن تری است و در واقع می تواند قفل تلفن جفت شده را باز کند، مشروط بر اینکه قفل ساعت هوشمند خود با استفاده از پین یا روش احراز هویت دیگر باز شود. برای استفاده از این ویژگی، باید یک پین یا رمز عبور برای ساعت هوشمند Wear OS خود تعیین کنید.
امکانات جدید ساعت های سامسونگ
سامسونگ سری گلکسی واچ 6 را در بسیاری از زمینه ها دوباره طراحی کرد که یکی از آنها مکانیزم اتصال/جدا کردن بند است. بند‌های گلکسی واچ 5 و مدل‌های قدیمی‌تر از طریق یک پین متصل می‌شوند که کاربران باید آن را عقب بکشند، اما بند‌های مدرن‌تری که با سری Galaxy Watch 6 معرفی شده‌اند، مکانیزم پین را با یک دکمه جایگزین می‌کنند.
سامسونگ مکانیزم را تغییر داد تا کاربران گلکسی واچ بتوانند هر زمان که بخواهند بند ها را جمع آوری و تعویض کنند. کاربران گلکسی واچ 6 متوجه خواهند شد که تعویض مچ بند ها برای مناسبت مناسب تر است. علاوه بر این، سیستم One-Click با ساعت‌های هوشمند قدیمی‌تر سازگار است.
با این حال، این همه خبر خوب نیست و برخی از کاربران شکایت دارند که سامسونگ ممکن است جدا شدن تصادفی این تسمه های جدید را بسیار آسان کرده باشد.